Praskliny v epoxidovej škárovacej hmote

 

 


Problém

Praskliny v škárovacej hmote - odlúpnutie alebo prasklina v škáre, zvyčajne umiestnená na hrane dlaždice a škárovacej hmoty.

Príčina

Riešenie

Lepiaca malta použitá pri kladení dlaždíc nebola dostatočne vytvrdená.

Pred začatím škárovania sa uistite, či je materiál použitý na kladenie dlaždíc úplne vytvrdnutý.

V škárach zostali dištančné krížiky.

Pred začatím škárovania odstraňte všetky dištančné krížiky.

Na vyzrievanie škárovacej hmoty môže mať vplyv teplota, vlhkosť a vietor. Ak škárovacia hmota nesprávne vytvrdzuje, môžu vzniknúť praskliny, škáry zostanú sypké a budú sa drobiť.

Postupujte podľa pokynov na štítku produktu a technických listoch.

Škárovacia hmota bola inštalovaná do dilatačných spojov, kde dochádza k pohybu v konštrukcii dôsledku tepelnej rozťažnosti, sadaniu budovy a pod. V týchto oblastiach používajte tesniaci výrobok MAPEI.
Došlo k vychýleniu (pohybu) podkladu.  V týchto oblastiach používajte tesniaci výrobok MAPEI. Zaistite, aby podklad sa riadi usmerneniami Tile Council of North America (TCNA) pre určenie maximálneho povoleného priehybu.
Pri kladení dlažby neboli rešpektované dilatačné škáry. Neukladajte dlaždice na existujúce dilatačné škáry a použite vhodný podklad. Na vyplnenie dilatačných škár použite vhodný tmel MAPEI.
Neukladajte dlaždice na existujúce dilatačné škáry a použite vhodný podklad. Na vyplnenie dilatačných škár použite vhodný tmel MAPEI.

Zaistite, aby boli škáry dobre vyplnené, a postupujte podľa pokynov na na štítku produktu alebo v technickom liste (TDS). Ak škáry praskajú, vznikajú dierky alebo dôjde k zmršteniu, je možné opätovné nanesenie ďalšej vrstvy škárovačky na už existujúcu vrstvu po 24 hodinách.

Pri opätovnom nanášaní epoxidovej škárovačky je zvyčajne potrebná hĺbka 3 mm na vyplnenie nízkych alebo prasknutých škár.

Škárovacia hmota nebola správne vtlačená do škár. Použite škárovací nástroj zo stredne tvrdej alebo tvrdej gumy a škárovačku nanášajte v uhle 45 stupňov k povrchu dlaždice. Nadmernú maltu treba odstrániť v 90-stupňovom uhle z povrchu dlaždice. Pohybuje sa diagonálne k spojom.