Praskliny v epoxidovej škárovacej hmote
ProblémPraskliny v škárovacej hmote - odlúpnutie alebo prasklina v škáre, zvyčajne umiestnená na hrane dlaždice a škárovacej hmoty. |
||
Príčina |
Riešenie |
|
Lepiaca malta použitá pri kladení dlaždíc nebola dostatočne vytvrdená. |
Pred začatím škárovania sa uistite, či je materiál použitý na kladenie dlaždíc úplne vytvrdnutý. |
|
V škárach zostali dištančné krížiky. |
Pred začatím škárovania odstraňte všetky dištančné krížiky. |
|
Na vyzrievanie škárovacej hmoty môže mať vplyv teplota, vlhkosť a vietor. Ak škárovacia hmota nesprávne vytvrdzuje, môžu vzniknúť praskliny, škáry zostanú sypké a budú sa drobiť. |
Postupujte podľa pokynov na štítku produktu a technických listoch. |
|
Škárovacia hmota bola inštalovaná do dilatačných spojov, kde dochádza k pohybu v konštrukcii dôsledku tepelnej rozťažnosti, sadaniu budovy a pod. | V týchto oblastiach používajte tesniaci výrobok MAPEI. | |
Došlo k vychýleniu (pohybu) podkladu. | V týchto oblastiach používajte tesniaci výrobok MAPEI. Zaistite, aby podklad sa riadi usmerneniami Tile Council of North America (TCNA) pre určenie maximálneho povoleného priehybu. | |
Pri kladení dlažby neboli rešpektované dilatačné škáry. | Neukladajte dlaždice na existujúce dilatačné škáry a použite vhodný podklad. Na vyplnenie dilatačných škár použite vhodný tmel MAPEI. | |
Neukladajte dlaždice na existujúce dilatačné škáry a použite vhodný podklad. Na vyplnenie dilatačných škár použite vhodný tmel MAPEI. |
Zaistite, aby boli škáry dobre vyplnené, a postupujte podľa pokynov na na štítku produktu alebo v technickom liste (TDS). Ak škáry praskajú, vznikajú dierky alebo dôjde k zmršteniu, je možné opätovné nanesenie ďalšej vrstvy škárovačky na už existujúcu vrstvu po 24 hodinách. Pri opätovnom nanášaní epoxidovej škárovačky je zvyčajne potrebná hĺbka 3 mm na vyplnenie nízkych alebo prasknutých škár. |
|
Škárovacia hmota nebola správne vtlačená do škár. | Použite škárovací nástroj zo stredne tvrdej alebo tvrdej gumy a škárovačku nanášajte v uhle 45 stupňov k povrchu dlaždice. Nadmernú maltu treba odstrániť v 90-stupňovom uhle z povrchu dlaždice. Pohybuje sa diagonálne k spojom. |